29 Ekim 2009 Perşembe

LİLİTH-İLK FEMİNİST KADIN

Efendim hikayemiz çokkkkk eskilere dayanıyor efsane bu ya tanrı insanı çift ve eşit olarak yaratır bir kadın ve bir erkek, sanılanın aksine Ademin yanındaki kadın Havva değil Lilith'dır..Adem ve Lilith cennette mutlu mesut yaşar iken, Adem'in her konuda ben bilirim tavrından ,her olayda karar mercii olmasından, en çok da yatakta her daim altta olmaktan sıkılan Lilith ;ikimizde topraktan yaratıldık, bu üstünlük neden deyip isyan bayrağını çeker ve tanrının söylememesi gereken adını söyleyerek cenneti terk-i diyar eder.Lilith hayatında yeni bir sayfa açıp cinlerle,şeytanla gününü gün edip, buda yetmezmiş gibi hergün 100 çocuk doğurmaya başlar.Cennete tek başına kalan Adem ise bu yalnızlığa dayanamayıp Lilith'a 3 elçi melek gönderir. Cennete, yanına dönmezse her gün 100 çocuğunu öldüreceğini söyler Lilith  ise bu teklifi kesin bir dille reddeder ve korkulan olur her gün Lilith'ın yüz çocuğunu öldüren Adem bununlada yetinmez  kaburga kemiğinden Havva'yı yaratır.kendinden bir parçadan yaratıldığı için her zaman Ademe itaat edecektir Havva
Lilith boş durmuş sanıyorsanız yanılıyorsunuz arkadaşlar Lilith ise çocuklarının ölümünün verdiği acı ile Ademin soyundan gelen her çocuğun canını almaya and içer ve andını da yerine getirir. Sadece kendisine geri dön çağrısı yapan 3 meleğe benzeyen veya adını taşıyan bebekleri öldürmez.İş bu yüzden günümüze kadar gelen lohusa kadınları yalnız bırakmamak,,başucuna muska asmak gibi adetler türemiştir Lilith'ın gazabından korunmak için
Bu efsane kimilerine göre kadının tüm kötülüklerin anası olduğunun çıkış noktası iken bana göre ise erekek egemenliğini reddeden,ilk feminist kadının hikayesidir bu anlatılan.
Bu hikayeyi sabah sabah neden anlattığıma gelince,bu efsaneyi yıllar önce can'ım dostum,yol arkadaşım  Can dan dinlemiştim. hem benim hayatımda ki Lilith'ı anmak hemde bu güzel efsaneyi sizlerle paylaşmak istedim..

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails